tisdag 24 december 2013

Det knackade på dörren

Hera var i trädgården och jag hörde att det kom någon... det var Bengt, vår granne och Heras "andrehusse". Han kom med ett paket! Första julklappen är öppnad (jag vet att jag får fler för jag har kikat under granen, hehe). I paketet låg det en handsnidad svart fågel! Sååå glad jag blev!! Det är Bengt som täljt de andra fina fåglarna också som jag visade för ett tag sedan. Han är superduktig!! De andra julklapparna behåller jag nog för mig själv, men den här ville jag gärna visa er :-) Tack Bengt!

handsnidad fågel, svart fågel, täljd fågel, julklapp, konst, skulptur

Ännu en gång... God Jul!

7 kommentarer:

  1. Vilken fin fågel ni fick! Önskar er en riktigt fin jul. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Waooo...Så vacker fågel <3
    God Julkram från mig!

    SvaraRadera
  3. Så fin fågel! Ha en härlig julafton Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vilken fågel, så fint hantverk!
    God Jul till dig också
    Julkram från Maria

    SvaraRadera
  5. Åååååh, den fågeln är ju helt underbar! Gör han såna på beställning?
    Julkramar från Blekinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är den fin? Blev ju superglad :-) Jag har talat med Bengt om det där tidigare, om han kan tänka sig att sälja, men problemet är att det ligger så många timmar bakom ett hantverk att det sällan är någon som vill betala så mycket som det skulle kosta för att Bengt skulle få en hyfsad timersättning för arbetet. Tyvärr... är det ofta så med hantverk.

      Radera
  6. Jättefin! Du får hälsa Bengt att han säkerligen skulle kunna tillverka på beställning;)
    God fortsättning!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...