fredag 1 augusti 2014

DIY; Vägghängd TV-möbel i vinkel

Nu är vi snart klara med projektet! Vi har i alla fall kommit så långt att jag kan visa lite av det, även om delar saknas än så länge. I ett tidigare inlägg (här: TV-möbel) efterlyste jag lite tips på en skänk/TV-möbel i vinkel. Jag har letat med ljus och lykta efter en möbel som går i vinkel... inte ett enda sådan möbel någonstans! Jag hade lite funderingar på att använda köksskåp i värsta fall och försöka fixa ett eget! Så blev det också! Den vita högblanka skänken är gjord av överskåp till kök!

diy skåp, bygga eget vägghängd skänk, byrå, vit högglansig möbel, vitt, IKEA diy, vägghängda skåp i vinkel, vägghängt skåp, tips, inspiration, love warriors tavla, vitt och grått,

Det här kan man ju bygga ihop precis som det passar en. Vi valde två 60-skåp tillsammans med ett hörnskåp ( fast utan inredningen för grytor då hehe).  Om man inte vill sätta ihop det själv finns ju alltid kökspersonal på IKEA som kan göra en ritning och hjälpa till... Som sagt, det är inte helt klart! Det ser ni på bilden nedan. Det saknas en toppskiva! Den blir måttbeställd och formskuren från HTH kök. Även den kommer att bli vit. Sidoplattorna är inte heller på än...

TVmöbel i vinkel, möbler i vinkel, bygga egen möbel, bygga möbler, diy byrå, diy skänk, vit tv möbel, tv möbler, använda köksskåp som byrå, köksskåp på väggen i vardagsrummet, byrå i vinkel, tips, ikea

Vilken skillnad det blev med en vit möbel och att få bort problemet som jag skrev i mitt tidigare inlägg som du hittar här: TV:möbel Det blir lite helhetsbilder på före och efter om ett tag här på bloggen. Nu har ni fått se hur långt vi har kommit än så länge i alla fall... Hoppas att det kan inspirera eller hjälpa andra som haft samma problem att hitta möbel i vinkel :-)

vägghängt skåp, vägghängd skänk, diy ikea, diy möbler, vitt, vägg, väggar, vita, tavla love warriors, gråmålade väggar, grått och vitt, gråa och vita, grå, vit, svart, svarta, inredning, korg

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Riktigt fiffigt & snyggt/Kram i kvällssolen!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart idé!! Så snyggt det blev och tavlan är jättefin! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Snyggt. Jag gillar när det kommer upp från golvet, lättare att städa då. Vilken snygg tavla. Kram anette

    SvaraRadera
  4. Så fräck ide. Jättsnyggt blev det. Gillar loveworriors tavlan. Den står på min önskelista. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...