söndag 20 september 2015

Trender i mode och inredning

Trender och mode... allt går om och om igen. När jag var i tonåren var det modernt med stuprör... och då menar jag STUPRÖR... tight som tusan skulle det vara, helst så att det blev som ett extra skinn! Jag lånade mammas symaskin och sydde in byxorna rejält, så mycket att jag fick klippa upp ett litet jack vid hälen för att få av och på dem. Jag var inte ensam om att göra så :-)

Så kom då vändningen... man skulle ha utsvängda jeans :-) Det fanns inte i min hjärna att jag skulle ta på mig sådana, men jodå, efter att ha sett det tillräckligt många gånger tyckte jag att det var snyggt och kunde inte tänka mig ha stuprör igen. Sedan svängde trenden igen... och igen! 

kaktusar,kaktus, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

Tittar man på mina före och efterbilder när det gäller renoveringar som skett här i huset (ni hittar dem under fliken renoveringar i högerkanten) så ser man helt klart att det är helt andra trender idag än när vi köpte huset! Mörkt och färgrikt har gått över till ljust och inte lika skrikigt när det gäller färgerna :-)

matsal, matgrupp, skata, dekoration, dekorationer, på bordet, lanterna, lanternor, ljuslyktor, stolar, kaktusar, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

Det går trender även i blommor... jajamänsan! När jag var tonåring vet jag att jag hade en hel del kaktusar. Den trenden är starkare nu än någonsin efter att ha legat lågt många år! Jag besökte Blomsterlandet och där stod massor av varianter! Några nya fick följa med mig hem så klart. Gillar dem skarpt! Även monstera har länge varit en växt som man ofta ser på bilder i bloggar och inredningstidningar. Tåliga växter... bra för min del som inte har gröna fingrar.

kaktusar, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

En enkel grön kvist...

kaktusar, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

Den lilla trädockan är ett av mina senaste inköp till webbutiken! Man ser de oftast i större varianter, men jag har tagit in de små! Trärena detaljer har varit en trend länge och det mjukar upp det svarta och vita på ett bra sätt.En trend som jag hoppas ska hålla i sig länge till... annars kommer jag att bryta mot nya trenden :-)

kaktusar, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

Vill ni kika lite mer på skatan, postern med stolen och trädockan mm så kan ni klicka in er till min webbutik här: Annelies Design & Interior

kaktusar, trender, trend, trendigt i inredningen, mode, inredningstips, inredningen, webbutik, webbutiker, webshop, nettbutikk, nettbutikker, kors, hylla, hyllor, kök, köket, lampa, grön kvist, glaskupa, poster, posters, print, prints, tavla, tavlor, stol, svart och vitt, svartvit, svartvita, modelldocka, modelldockor, trärena detaljer, trädocka, trädockor,

Ha en trevlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Roligt det där med trender, även om man inte kan hänga på alla precis. Men visst är det sådär, att om man bara ser saker tillräckligt många gånger så tycker man ju att det är fint sen...!

    SvaraRadera
  2. Vilka trevliga bilder! Snyggt med kaktusen i glaskupan/bollen!

    SvaraRadera
  3. Trevligt med förändring och en del trender gillas mer än andra och är ju varmt välkomna tillbaka. Kram Anette

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...