onsdag 3 juli 2013

DIY; Stelton look alike?

Steltons Tangle vas med kopparlinjer fick bli grunden i detta DIY-projekt. Jag tycker vasen är himla fin, men tänkte att jag lika gärna kan fixa en egen med inspiration från Stelton :-) Tanken är att denna vas ska användas i kommande hyll-projektet i hallen.

stelton tangle, diy  med kopparspray, vas med koppardetaljer, inredning med koppar, sovrum i vitt, sänggavel i vitt, vitt trä i sovrum,

Jag köpte en vanlig simpel vas på loppis och tog fram tejpen för att maskera. Det var lite meck med att få till tejpen som jag ville ha den, men när jag var redo att börja spraya såg den ut så här:

hur man använder kopparspray i diy, stelton tangle, göra egen stelton, diy vas, maskera med tejp

Lite gröna kvistar från trädgården, och voila! En Stelton Tangle look alike :-)

diy vas med kopparlinjer, koppardetalj, inredning koppar, kopparspray, vitt sovrum inspiration, vitt sängbord, gröna kvistar i vas, kvistar från trädgården, ljusstakar av trä

Lite kopparspray letade sig igenom/förbi tejpen på vissa ställen, men en tops med lite nagellackborttagning gjorde susen!

sovrum i vitt, diy vas, inredning med koppardetaljer, inspiration sovvrum, inreda sovrum, träpanel på väggen, liggande panel, svarta stjärnor diy

Fler DIY-projekt kommer snart, så kika in igen om du vill :-)

sovrum vitt, vita väggar med panel, liggande panel, stelton tangle inspiration, diy vas stelton, koppar i inredningen, inspiration sovrum, diy tips,

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig! Det blev jättefint! Sovrummet är verkligen som en dröm nu!

    Snart snart ska jag också börja pyssla här hemma och fixa som man vill ha det!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Du är helt otroligt uppfinnesrik med alla dina DIY projekt. Vasen blev urfin. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Återigen ett inspirerande inlägg, med en fin vas, tack för det!
    Jag drivs också efter lusten att göra eget av designförlagor, min plånbok gillar det med. Har du sett min skärbräda på JAGochINREDNING?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Snyggt!!

    Gissa vem som skenade på loppis igår för att försöka hitta liknande skålar som i förra inlägget?
    Jepp, jag. Men ingen tur. Vill ha dom i svart/vitt när jag väl fyndar=))
    Du inspirerar!

    SvaraRadera
  5. Jag blir så impad.....jätte snyggt. Du kan du! Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Du är påhittig. Blir så fint med din sprayfärg. Gillar stjärnorna du har på väggen. Ha det bra ! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Grymt häftig! Du är så klurig och händig!

    SvaraRadera
  8. Har aldrig hört talas om Stelton men oj vad jag gillar hans vas! Mycket snyggt tycker jag att det blev. Lite sugen på att testa spraya själv nu.
    Läste också ditt inlägg om pizzan och visa mannen här bredvid mig i soffan, han blev också lite sugen. Vi har också en webber och nu när jag sa att det vore väll kul att göra egen pizza i den höll han med och sa att det kanske vore något. Nu får vi se :-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Kanonfint, vilket bra DIY tips!! Niger fint

    kram kajsa

    SvaraRadera
  10. Åh vad smart! Och vad fint det blev!! Det här måste jag komma ihåg att göra också :) Va kul att du gillade min blogg. Du är SÅ välkommen tillbaka :) Jag gillar din också, väldigt inspirerande! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  11. det där gillade jag!!!!! LÄckert!!! Vill önska dig en härlig sommar kram från Maja

    SvaraRadera
  12. Galet snyggt!
    Jag har kvar av min spray, och funderar vad jag ska gå lös på ;)
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  13. Åh va snyggt, detta vill jag testa!
    Kramisar viktoria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...