fredag 24 maj 2013

Dip & dye pall

En grön och skavd pall blev grå och svart! Jag hade egentligen tänkt att doppa från andra hållet, och att färgen rinner nedåt, men jag hittade ingen så stor burk att hälla färgen i. Det fick bli stolsbenen istället som doppades :-) Kanske fixar jag det sedan och då kan ju de svarta "tassarna" vara kvar tänkte jag...

dip & dye pall, gammal pall som målats om, grå pall, svart färg som doppats på stolsben

Vi fixar o donar lite på balkongen... vi har faktiskt inte använt den mer än till att vädra sängkläder, men nu kanske det blir en frukost här uppe, eller ett glas vin en varm o go kväll :-) Faktiskt blir det ganska mycket färg denna gång! Ett cafébord i turkost är inhandlat, så vi får väl se hur mycket mer färgglatt det blir. Vi ska ju inte överdriva med färg heller, hehe. I helgen ska blommor och annat upp så sedan blir det väl bilder :-)

sticklingar, pelagoner

Sticklingarna som jag köpte har vuxit till sig och är redo för plantering... och syrener har kommit in! Det är fortfarande en härlig maj som jag kallade förra inlägget, men i dag är det också en härlig fredag! Ha en riktigt go och solig dag!

lila syrener i flaskor, syrener från trädgården

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Men va snygg pallen blev...tejpade du innan så det skulle bli jämna kanter?
    Längtar tills syrenerna blommar här också, då ska jag ta in en bukett!
    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Tack :-) Nej, jag bara doppade ner stolsbenen i färgburken :-) Ha en go fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. Här doftar syren i hela huset, sååå gott. Läckert med det svarta på pallen. Spännande med balkongrojekt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Precis en sådan pall har jag, nu vet jag vad jag ska göra :) Tack tack
    Ha en härlig kväll

    SvaraRadera
  5. Nu har du givit mej huvudbry! Hur då doppa från andra hållet...ser framför mej hur det skulle kunna se ut, men inte hur man skulle göra :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fin din pall blev. Snyggt med mattan till. Så fin färg på din pelargon.
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hur fint som helst! Hade jag bara haft en pall skulle jag dippa den som din :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag ser fram emot lite blomsterbilder. Ha det så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Snyggt som 17 med doppade ben!

    Här har inte hänt mycket med balkongen förutom att allt står huller om buller=))
    Men det löser sig innan semestern tänker jag...

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  10. Riktigt snygg blev den!
    Kul m balkongprojekt... Och snacka om wild and crazy med lite färger! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Riktigt snygg blev den!
    Kul m balkongprojekt... Och snacka om wild and crazy med lite färger! ;)
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...