torsdag 24 juli 2014

Ytterdörren svartmålad, före och efter

Nu är ytterdörren klar! I alla fall insidan :-) Vi har planerat måla om huset i annan färg (nästa år antagligen) men jag vet inte vilken färg det blir än, så utsidan av dörren får förbli vit så länge. Jag gick ut med en spann vatten och tvättade av utsidan bara... Insidan blev svart, vitt och röd :-)

måla ytterdörren svart, svart ytterdörr, måla ytterdörr, ytterdörrar, svart, svart vitt och rött, svart dörr med vit text exit, text på dörren, svart och vitt, svartvitt i hallen, hall, dörrar, klinkersplattor, stora kakelplattor, diy, renovering,

Jag tänkte att det kunde vara en idé att måla om dörren även om vi nog tänkt oss att köpa en ny så småningom. Det kanske inte syns så mycket på förebilden nedan, men Hera, vår schäfer, har gjort den vita dörren väldigt repig och smutsig eftersom hon hoppade upp på handtaget (hon öppnade dörren och gick både in och ut precis som hon ville). Det har inte varit lönt förrän nu att försöka fixa till det.

före och efterbilder, måla ytterdörr, svart dörr, svarta dörrar, målat en dörr svart, svarta, svart vitt och rött, svart och vitt i hall, hallen i svartvitt, takbalkar, renovering, diy, inspiration hall, inredning,

Det blev samma stil på ytterdörren som på källar- och toalettdörren. Däremot fanns ju inte "spegeldörrskänslan" på ytterdörren... så jag köpte en list och satte runt texten. Listen sprayade jag röd med sprayfärg. Ja, så här blev resultatet!

text på dörr, måla vit text på dörren, ytterdörr, renovera ytterdörrar, måla om en ytterdörr svart, svarta dörrar, svart och vitt i hallen, inspiration, renovera dörrar, röd kant, lister runt texten, diy
Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Snyggt!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Wow...Riktigt snyggt/Kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul att jag hittade din blogg, så snyggt. Nu har jag suttit i en timma och bara bläddrat bland dina sidor.
    Jag kommer igen det kan du lita på.
    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att höra! Tusen tack! Jag ska kika om du också har blogg :-) Ha det gott!

      Radera
    2. Välkommen in till mig Personliga Persson =)

      Radera
  4. Så fin dörren blev! Duktig du är, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Så fin dörren blev. Riktigt snygg. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilken förbättring! Så snyggt och förhöjde hela hallen. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. wow, så fint... verkligen snyggt!
    Blev ju lite nyfiken på utsidan av ditt hem, vad har ni för färg nu?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...