lördag 8 december 2018

Gro ekollon

Alltså det här med ekollonen har inte varit lättaste... har försökt flera gånger utan att lyckas! Men i år så!! Kolla så fina :-)

Jag har tidigare lagt dem på en tallrik i blöt, men denna gång stack jag i nålar på varje sida och lät dem bara doppas i vattnet så halva ekollonet täcktes. Jag ställde dem i en äggkopp... funkade kanon! De flesta började faktiskt rota sig! Nu är det propellrar på dem till och med :-)

Jag plockade med mig ganska många hem för alla tar sig ju inte... några (säkert femton stycken) lade vi i rabatten där hemma och tryckte ner dem lite i jorden för att testa om de tar sig så också. Men vet ni vad? De försvann!!! Det var något djur som säkert tyckte de var goda :-) Jag googlade och fick veta att ringduvor, skogsmöss, ekorrar och flera andra djur äter dem. Nätskrikan samlar tydligen på dem! Fick också veta att de är supergiftiga för hundar! Så håll dem borta från era hundar!

annelies design, webbutik, ekollon, gro ekollon, grytunderlägg, underlägg, marmor, skärbräda, övik, kök





Skärbrädan marmor och ljusstaken Candle cross ljusstakar (här ser ni bara en,  men de säljs i set med tre stycken i olika höjd) hittar ni i min webbutik: www.anneliesdesign.se Även grytunderlägget Örnsköldsvik är min senaste design och som också nu finns i shopen!

annelies design, webbutik, ekollon, gro ekollon, grytunderlägg, underlägg, sverigeunderlägg, örnsköldsvik, övik, kök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...