torsdag 18 april 2013

Stringhylla

Jäkla hylla rent ut sagt! Vilket jobb jag har haft med att få den svart (det var en helt ny röd string från början)! Aldrig mer att jag köper en möbel som är lackad på det sättet. Jättesvårt att få det bra! Nu är den i alla fall klar :-)

stringhylla, svart hylla i vardagsrum, vardagsrum i vitt och grått, matsal i vitt och grått, ekollon sparbanken, hallon glas värmeljus, gammal sparbössa sparbanken, bock av svart gjutjärn, trärena ljusstakar, pelargon cocacola, vas som en glödlampa, igelkott av glas

Först slipade vi hyllplanen för att rugga upp ytan och sedan tänkte jag faktiskt spraya både hyllplan och galler. Det gick väl inte så bra... blev inget vidare. Det slutade med att jag dessutom målade hyllplanen med vanlig snickerifärg två omgångar. Gallret fungerade väl rätt ok, men det sitter inte 100% fast tycker jag, men det fungerar. Jaja... en erfarenhet rikare :-)

stringhylla i vardagsrummet, matsal med matbord och sex stolar, vardagsrum i grått och vitt, smal vit hylla från em möbler, guld i inredningen, vit taklampa, vit bröstpanel

Colapelargonen jag fick igår flyttades till hyllan... Jag trodde faktiskt att det var blommorna som doftade, men av era kommentarer förstår jag nu att det är bladen som ger ifrån sig doften när man rör vid dem :-) Jag luktade på den när jag planterade den, men kände inget... nu ska jag testa det ni skriver.

svart stringhylla, stringhylla med tre hyllplan, svart, vitt, grått, vardagsrum, matsalsmöbler, matbord i vardagsrum, träbalkar i taket, snickerier, trävalv, inredning i vardagsrum

Snart är matsalen helt fixad... nu är det bara stolarna som ska bytas :-) Någon gång i framtiden i alla fall :-)

stringhylla, svart stringhylla, renovera matsal, renovera vardagsrum, vardagsrum i grått och vitt, detaljer i vitt, svart och grått, inredningstips vardagsrum, smal vit hylla,

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Va drygt me målningskrånglet... Men grymt snyggt blev det i slutändan!!! :)
    Ni har det sååå fint!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort likadant, målat en stringhylla och det blev inte riktigt bra det heller. Färgen ville inte riktigt fästa.
    Vilket fin matsal!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Det ser så fint ud hos dig, dejlige billeder :-)
    Jeg er vild med den lille porcelæns Bambi du har stående på din reol...
    Ønsker dig en rigtig fin torsdag aften - stort kram herfra OddStyle

    SvaraRadera
  4. Ser jättefin ut på bilden i alla fall
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Så fint!! Stinghylla är verkligen jättesnyggt och skulle själv vilja ha en. Men kan tro att det vara svårt att måla över lackat.. Men det var det värt så duktigt gjort av dig:))

    Ha en fin kväll!
    kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Snyggt blev det ju iallafall med hyllan;)
    Cola pelargon har jag aldrig hört, jag köper alltid chokladblomma..
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  7. Jättefint, heja dig som inte gav upp. Så bra den passar där i matsalen.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Heja dig, det blev ju jättesnyggt till slut :) Kul att se bilder från matrummet.
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  9. Sånt där är ju frustrerande... Men snyggt blev det iaf!!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Har målat flera stringhyllor, så jag vet vad du pratar om . . . Tycker ändå ni kan vara väldigt nöjda med slutresultatet!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Kanske skulle sätta upp min gamla, ha en fin helg Karin

    SvaraRadera
  12. Hej! Hård jobb bakom men mycket fin blev hyllan! Fin matsal du har!
    Har en mys fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  13. Kan tänka att det var en del jobb med den, men snyggt blev det. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Det blev jättesnyggt! Bra att bli förvarnad :-). Jag har nämligen ett String nattduksbord jag hade tänkt måla om. Men som tur är så är själva underredet redan svart så i så fall skulle jag bara måla på trät. Jag hade tänkt svart och nu blev jag sugen när jag ser hur fin din hylla blev :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Galet snygg blev den, vilken tur att du inte gav upp, vilket jag säkert hade gjort. Ha en härlig fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...