måndag 27 januari 2014

DIY; Klädhängare

Den där kättingen till ramen som jag använde satte tankarna i snurr! En öppen klädhängare till kavajer och skjortor! Det ville jag göra! Sonen hade funderat över något att hänga kavajer på för han har inte riktigt plats för detta i sin garderob, så det passade ju utmärkt! Lätt som en plätt att göra om man är ute efter något liknande!

diy klädhängare, hängare för kavajer och skjortor, kätting, järnrör, galgar från ikea, stålgalge, inreda med kläder, öppen garderob, svart tapet, vitt golv, upphängningsanordning kläder

Kättingen köpte vi på Cheapy. En meter till vardera sida. Den där grejen som håller fast röret hittade vi på Harald Nyborg. Ursnygg pryl, men jag har inte en aning om vad det är för något egentligen. Tyckte den var supercool och passade perfekt till projektet! Röret är en gardinstång... men den är bara tillfällig för det är snyggare med ett riktigt järnrör. Måste kolla efter ett sådant... var man nu köper ett järnrör :-)

diy klädhängare, stång för kläder, stålgalgar, ikea, kavajer, skjortor, inreda med kläder, walk in closet

Galgarna kommer från IKEA och heter Grundtal. 3-pack för 49 kr. Snyggt med enhetliga galgar!

stång för kläder, kätting som hänger i taket med stång för kläder, stålgalgar från ikea, harald nyborg, cheapy, inredning kille, garderob för killar

På kortsidan av rummet, väggen intill den här klädhängare, skulle man kunna ha en hylla med skor, fina lådor, kepsar etc... som en avdelning liknande inredningen i en walk in closet.Det får bli ett annat projekt, en annan gång.


Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Smart & riktigt...riktigt snyggt <3

    /Kram

    SvaraRadera
  2. så snyggt... verkligen coolt!
    problemet här är att jag inte tror att sakerna skulle hänga så där prydligt mer än en dag, på sin höjd!

    SvaraRadera
  3. Suveränt ju! Snyggt och unikt :)

    SvaraRadera
  4. Älskar dina smarta o coola ideer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Riktigt smart och supermanligt.
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Så snyggt med kedjorna. Superfin lösning. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så coolt & vilken bra lösning.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Mycket smart och mycket coolt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Har tänkt göra så i evigheter för mina klänningar, men inte kommit mig för... Kanske är dags nu ;)

    SvaraRadera
  10. Så jäkla snyggt! Något liknande skulle jag kunna tänka mig.
    Den jag har nu känns som att den tar för mycket golvyta...

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt! Gillar verkligen enkla smarta tips, du kan du :)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Åh wow! Riktigt cool. Hade jag haft plats hade jag kopierat dig ;)

    kram

    SvaraRadera
  13. En sån hängare hade jag definitivt velat ha! Men tyvärr har jag inte materialet som krävs och jag får dessutom inte borra i taket i min studentlägenhet. Vilket är synd! :(

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...