onsdag 22 mars 2017

Hur kan man använda sig av inspirationsbilder?

Internet är fyllt med inspiration... bloggar, Instagram, Pinterest mm... en oändlig källa för att få inspiration till egen renovering, till inredning hemma hos sig själv eller bara att njuta av fina bilder och låta tiden gå en stund.

Här är ett exempel på inspiration som jag använde mig av när jag skulle fotografera de nya fåglarna som kommit in i webbutiken!

Jag hittade denna bild från IKEA, Livet hemma:

inspiration, arbetsrum, hemmakontor, ateljé, inredning, hurts, hurtsar, ikea, livet hemma, lampa, kontor, vitt, grått,
Bilden tillhör IKEA, Livet hemma.

Jag använde mig av idéer från bilden och gjorde min variant av stylingen... det blev så här:

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, inredning, ikea, livet hemma, ansikte mugg, vykort, stjärntecken, svartvit, svartvita, svart och vitt, inredningsdetaljer, galler, nät, muggar, ljusstake, ljusstakar, arcus, skrivbordslampa, hurts, clips, fat av ek, glasunderlägg, underlägg, penslar,

 Hurtsarna fick vara bas i min styling (inköpta hos IKEA så klart :-) Superfina och perfekta att förvara posters i för min del. Sedan lade jag till detaljer från min webbutik som jag vill visa lite extra och mixat det med loppisfynd, DIY, arvegods och "nytt". Det som ni kan hitta i min webbutik på de här bilderna är fåglarna, ljusstaken, ansikte mugg, skeden, fat av ek (perfekta som glasunderlägg), korset, vykort och clips.  Min webbutik hittar ni här: www.anneliesdesign.se

Mitt tips är alltså att använda bilder på Internet för att skapa något eget.. ta inspiration och gör din grej av det. Jag är glad att ni kikar in här till min blogg och hoppas att det jag gör möjligtvis skulle kunna inspirera er till något kul. Vill ni hänga med mig på Instagram så heter jag @anneliesdesign där.

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, inredning, ikea, livet hemma, ansikte mugg, vykort, stjärntecken, svartvit, svartvita, svart och vitt, inredningsdetaljer, galler, nät, muggar, ljusstake, ljusstakar, arcus, skrivbordslampa, hurts, clips, fat av ek, glasunderlägg, underlägg, penslar,

annelies design, webbutik, webshop, nätbutik, nettbutikk, inredning, ikea, livet hemma, ansikte mugg, vykort, stjärntecken, svartvit, svartvita, svart och vitt, inredningsdetaljer, galler, nät, muggar, ljusstake, ljusstakar, arcus, skrivbordslampa, hurts, clips, fat av ek, glasunderlägg, underlägg, penslar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...