torsdag 14 september 2017

Fåglar på balkarna i taket

God morgon! Bengts handsnidade fåglar får balkarna i taket att se ännu finare ut! Gillar´t!

Har jag förresten berättat hur det gick till att komma över de här balkarna?

Jag gick en promenad med min lilla Athena, ut mot kyrkan här i Träslöv, Varberg. Jag brukar oftast gå promenader åt andra hållet eller här i skogen intill, men bestämde mig för att gå åt det hållet just den dagen. Då såg jag att de rev en bondgård nästan bredvid kyrkan... och fick syn på BALKARNA!!!

De här "förföljde mig" i tankarna och jag tog upp det ett flertal gånger med min man, hehe. Flera månader gick och jag tänkte på balkarna. Det var säkert nio månader senare så tog jag en promenad till samma ställe... då var där en lastkran som lyfte på balkarna på lastbilen!

Jag gick snabbt hem med hunden (hon gillar inte stora lastbilar) och tog bilen dit bort för att se om jag kunde hitta någon att fråga om balkarna. Då var lastbilen borta!! Inte en människa syntes till. Asch, tänkte jag. Vi chansar på att de tagit balkarna bort till en byggåtervinning ca en mil härifrån. Vi åkte dit dagen efter, och japp... där låg BALKARNA!! "Jajamän, de hämtade vi igår, från en bondgård i Träslöv", sa ägaren till återvinningen. Helt otroligt! Det var nog meningen att jag skulle ha dem i min butik :-)

annelies design, webbutik, bengt, fågel, fåglar, inredning, takbalkar, takbjälkar, balk, balkar, inredningsbutik, attefallshus, dekoration, handsnidade, snidad, snidade, skata, skator, svartvit, svartvita,

Balkarna gjorde att det blev extra fint tycker jag... och Bengts fåglar... ja, de är verkligen fantastiska! Klart de ska ha bästa platsen i huset! Ni hittar Bengts fåglar (skata, korp, koltrast mm) i min webbutik: www.anneliesdesign.se (och så klart här i showroom/butiken)!

annelies design, webbutik, bengt, fågel, fåglar, inredning, takbalkar, takbjälkar, balk, balkar, inredningsbutik, attefallshus, dekoration, handsnidade, snidad, snidade,

Buffelhuvudet har också fått en plats på en av balkarna... tur att jag kunde hänga upp buffeln där, för den är rejält stor. Butiken är inte så stor precis så det passade kanon! Vill ni komma och kika in i butiken är ni välkomna... öppet idag mellan kl 13-19! Var? Träslövsvägen 164 i Varberg!

annelies design, bffel, buffelhuvud, balkar, träbalkar, bjälkar, attefallshus, tak, inredning, inredningsbutik, varberg, dekoration, webbutik,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...