onsdag 8 oktober 2014

Staket med kärlek

I Prag hittade vi denna härliga lilla plats! Jag har sett detta tidigare, fast på bild! Man låser fast ett lås i staketet, skriver sina namn på låset och kastar nyckeln i vattnet. For ever love!

prag, bro, staket med lås, Tjeckien, tjeckiens, storstad, huvudstad,

Nykära, nygifta, de som varit ihop i all evighet, ja vem som helst som vill hålla fast i kärleken för evigt...

bro med fastlåsta lås för att hålla kvar kärleken, låsen, prag, tjeckien, huvudstad

Undrar vad killen funderar över... vem han ska sätta dit ett lås tillsammans med när han blir stor?

lås med namn, prag, tjeckien, skriva sina namn på ett lås och kasta bort nyckeln, staket

Platsen för denna kärlek kan ju knappast bli bättre...

prag, utsikt,

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. mysigt... men den stora frågan är ju om du hängde dit något hänglås! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi.. inte denna gång, men jag ska allt ha ett lås med mig nästa gång :-)

      Radera
  2. Finns det fler såna platser? Hörde om nån bro eller nått som höll på att kollapsa av tyngden från alla låsen.

    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte hört, men däremot vet jag att liknande låssamlingar på staket finns på andra platser. Jag har sett bilder på det, men jag vet inte var de finns riktigt. Lite kul idé! :-)

      Radera
  3. Häftig plats. Så många hänglås. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...