söndag 14 juni 2015

DIY: Tavla med växter

Jag tänkte att de där gamla ramarna skulle komma till användning igen.. en del av dem står bara och samlar damm för att de blivit "omoderna". Nu är det så grönt och fint ute och man får minsann passa på och jag är framför allt förtjust i ormbunkarna... jag ville göra en tavla med ormbunksblad! Tänkte det kunde bli läckert med att bara se det fina ormbunksbladet genom glas!

diy, tavla, tavlor med ormbunksblad, svart och vitt, svartvit, svartvitt i inredningen, korp, webbutik, webbutiker, webshop, plåtmugg, kors, gröna kvistar, inredningsblogg, blogg, bloggar, hylla, kök, köket

Jag tog två ramar som hade samma storlek.. monterade isär dem och behöll bara glaset. Sedan plockade jag ett grönt blad och lade det mellan glaset. Till slut förseglade jag kanterna med svart eltejp! Voila! En superfin tavla med minne av sommaren! Fråga mig inte hur länge talan kommer att vara fin, men det är ju bara att diska glasen sedan och göra om det med något nytt om det inte håller sig fint tänker jag.

diy tavla med ormbunke, tavlor, vit hylla, korp, handsnidad, bengt karlsson, webbutik, webshop, anneliesdesign, annelies design & interior, fågel, fåglar, gamla ramar, glas, pyssel, växter,

handsnidad fågel, skata, diy tavla med gröna växter, ljusstake, house doctor, ram, glas från ramarna blir en tavla, hylla, hyllan, vitt, vit, vita, svart och vitt, svartvitt, svartvit, inredning, inredningsblogg, blogg,

Detsamma gjorde jag med en mindre ram, men med hundkex! Den blev inte riktigt lika bra för det var svårt att få tejpen fin när den var så liten. Jag ska testa att göra om den och vara lite mer noggrann..

diy tavlor, ljusstake house doctor, svart och vitt, skata, fågelm fåglarm webbutik, webbutiker, webshop, inredning, inredningsblogg, bloggar, tavla, hundkex, hylla, i köket,

Handsnidade skatan, korpen, tavlan med skalbaggarna, ljusstaken etc finns i min webbutik: Annelies Design & Interior


hylla, vitt, vit, vita hyllor, svart kors som dekoration, hay hand, lite och stor hand i hyllan, i köket, kök, svartvitt, svart och vitt,

Ut och samla sommarminnen vetja! Så här skulle man ju kunna göra med allt som är platt egentligen så det är bara fantasin som sätter gränserna!

korp, diy tavla av glaset från en ram med växter i, handsnidad fågel, webbutik, webbutiker, webshop, korpar, fåglar, svartvitt, svart och vitt, hylla, tillverka själv

Trevlig söndag!

diy tavla med växter, tavla med skalbaggar, skalbagge, svart och vitt, svartvit tavla, poster, posters, konsttryck, ormbunke, ormbunkar, korp, webbutik, webbutiker med inredning, inredningsdetaljer, i hyllan, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, blogg,

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...