onsdag 24 juni 2015

Tips ljusslingor för utomhus

Här kommer lite tips för mysig belysning utomhus... Slingan på bilden nedan är från Granit, eller var det Gekås?? De är nämligen exakt likadana! Jag beställde först från Granit, men kände att jag skulle vilja ha fler ljusslingor. Sonen skulle till Gekås och jag bad honom kolla vad de har där. Han skickade en bild på ljusslingorna och de hade ganska mycket att välja på där. Slingan han kom hem med var även den från Markslöjd, men 200 kr billigare än Granit så istället för 450 kr/st så kan man få dem för 250 kr/st. Tips!

ljusslinga, ljusslingor, utomhus, altan, altanen, uteplats, uteplatsen, trädäck, trädäcket, belysning, rislampa, rusta, ikea, gekås,

Rislampan på bilden ovan är från Rusta... ville haft från IKEA, men de är helt slut. De från IKEA ska vara väldigt bra ljus i , men det kan man inte säga om den på Rusta. Lyser knappt, men de är fina att titta på ändå :-) 

Ljusslingan nedan kommer från Harald Nyborg. Jag ville ha ännu en slinga :-) Den här är väldigt lik vanliga glödlampor som hänger på en slinga, så den fick hänga med mig hem, men det är inte mycket ljus den ger. Å andra sidan så är det ju mer mysbelysning... så för min del gör det inget. Även den är fin att titta på :-) 

ljusslinga, ljusslingor, belysning, utomhus, harald nyborg, trädäck, trädäcket, uteplats, uteplatsen, solsäng, solsängar, utemöbler, betongbord, utegrupp, bord, stolar, jotex, betongkruka, betongkrukor, betong, lanterna, lanternor, ljuslykta, ljuslyktor,

1 kommentar:

  1. Fin ljusslinga & du har fantastiskt vackert ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...