fredag 30 september 2016

Gro kastanjer och ekollon

 Jag har plockat ett gäng kastanjer... så gör jag varje år, men sedan blir det inte så mycket mer med dem. Visst, de är superfina att titta på, men jag skulle vilja gärna få dem att gro! Jag tror att jag följt rådet att trycka ner dem i jorden någonstans i trädgården... men antagligen har vi trott att det är ogräs som kommit upp för vi har glömt av dem varje gång.

city trivet, varberg, varbergs, stad, städer, västkusten, city trivets, underlägg, grytunderlägg, kastanj, kastanjer, gro, ekollon, fikon, annelies design, webbutik, webshop, inredning, nätbutik, nätbutiker, nettbutikk,

Just nu ligger några ekollon i en rabatt och jag ska försöka komma ihåg att se efter om de gror där. Jag har också lagt några i glas, för det är tydligen också ett tips att följa. När det gäller kastanjerna ska jag nog trycka ner dem i en kruka med jord och skriva stort "Kastanjer" på krukan så att jag inte glömmer av det :-) 

city trivet, varberg, varbergs, stad, städer, västkusten, city trivets, underlägg, grytunderlägg, kastanj, kastanjer, gro, ekollon, fikon, annelies design, webbutik, webshop, inredning, nätbutik, nätbutiker, nettbutikk,

Det gröna som ligger här på bilden jämte kastanjerna är fikon som trillat ner från fikonträdet... undrar om man kan gro sådana? Det får bli en annan dag för nu tar jag fredag! City trivet Varberg och fler städer finns i webbutiken: www.anneliesdesign.se

Happy friday till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...