söndag 27 juli 2014

Kaveldun

För några dagar sedan stannade vi till vid vägkanten på väg till mataffären och plockade KAVELDUN! Japp, jag har kollat med min NO-kollega vad de heter :-) Jag tänkte att det var bäst att göra det så att jag inte får trubbel när jag skriver fel namn. Om jag hade fått skriva helt fritt (skämt så klart) så hade jag skrivit att jag har plockat in cigarrblommor :-) Fungerar lika bra tycker jag, men inte NO-galningarna. Jag vet att hon inte tar illa upp när jag skriver så, så det är lugnt. We will still be friends...

kaveldun, cigarrblomma, cigarrblommor, växter som ser ut som cigarrer, vardagsrum, växt, växterna, korg, korgar, korgen, gråmålad vägg, gråa väggar, inspiration,

Nu har cigarrerna stått i korgen några dagar... men jag var tvungen att flytta ut dem på altanen efter några dagar inomhus. Varför? De luktar illa! Måste varna er :-) De får stå ute ett tag och torka till... En till varning om cigarrerna; tydligen kan de "explodera" om man tar in dem på sensommaren. Varje cigarr innehåller 100000 frön eller vad det är och kan alltså explodera i rummet. En enda cigarr fyller en och en halv spann med ludd som flugit runt i rummet. Inte så kul kanske :-)

kaveldun, blommor som ser ut som cigarrer, växter som cigarr, ciggarerna, växterna, i en korg, dekoration, inredning, inreda, dekorera, vägg, väggar, gråmålade väggar, gråmålad vägg, vardagsrum, vardagsrummet,

Jag har hittat en jättefin pryl på loppis igen som jag ska visa er snart... måste bara få tag i rätta namnet på den av NO-kollegan :-) Jennie, snart kommer det ett sms med bild! Hjälp!

cigarrblommor, blommor som ser ut som cigarrer, växter, cigarrväxt, kaveldun, vitt golv, vita golv, vit parkett, parketten, golvet, matsal, matsalen, vardagsrum, vardagsrummet, grått och vitt, inredning, interiör, inspiration, korgar, svartvit sprayad korg, diy, kähler vas, svart och vitt, matbordet, matbord, matstolar,
Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Hoppas att du har ett bra sommarlov. De är så fina Kaveldun, men precis som du skriver kan de explodera, det råkade vi utför när jag var yngre och mamma hade plockat in dem, inte så roligt att städa. Men vackra är de.
    Ha en fortsatt fin sommar
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Haha skicka på så hoppas vi att NO-galningen kan svara:)

    Kaveldun är fina, oavsett vad man kallar dem!

    SvaraRadera
  3. Snyggt är det & tack för Varningarna :)
    Ha en härlig dag/Kram

    SvaraRadera
  4. Undrar om de där cigarrerna finns här uppe i Norrland. Jag kan inte minnas att jag har sett dem här uppe.
    Ha en bra dag / Monica

    SvaraRadera
  5. kanonsnyggt... frågan är bara hur länge du vågar ha dem inne...?!

    SvaraRadera
  6. De är verkligen maffiga de där... Men har med hört att de kan explodera och att de luktar något förfärligt.. Ibland får man vara glad så länge det varar ;-)

    SvaraRadera
  7. Kaveldun är så fina. Får lite nostalgi känsla. Plockade ofta sådana när jag var barn. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så vackra!! Lät lite spännande det där med att de exploderar....kunde ju bli....intressant.... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vad heter färgen på väggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Pashminas färg som heter Lunar grey 👍🏻

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...