måndag 14 december 2015

DIY Ernst look a like

Ernst inspirerar alltid :-) Han gjorde bland annat en hållare för hyacinter som jag fastnade för. Han gjorde dem av halvdöda kvistar från ett äppelträd men jag valde rundstavar av trä istället. Jag virade helt enkelt fast dem med ståltråd. En konservburk fick bli vas...

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

Idag vid två-tiden när jag skulle fotografera var det alldeles grått ute så det var inte lätt att få till bra bilder. Jag fick höja ISO rejält så det blev lite korniga bilder. Man tycker ju att man borde kunna ta rätt ok bilder dagtid, men himlen här utanför mig är gråare än grå idag. Ruggigt!

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, look alike, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

10 dagar kvar till julafton! Jag har inte handlat alla julklappar, men jag har en plan på vad jag ska köpa. Det känns bra :-) Ljusstaken som jag har på köksbordet finns i webbutiken, julklappstips! Den kan man ha även när julen är över. Superfin! 299 kr kostar den och finns i svart och mässing. Länk till webbutiken: www.anneliesdesign.se

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, skinn, skinn på stol, fäll, look alike, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

 I helgen bakade jag lussekatter och idag såg jag ett luciafirande (jag vet, en dag för sent). Mysigt! Vi skulle egentligen fixat granen i helgen men det hann vi inte med. Det blev ett antal timmar på IKEA för att handla inredningen till walk in closet :-) Rätt så trevlig syssla det också :-) Rackarns lång tid tog det. Det är inte helt lätt att fundera ut vad man behöver för inredning i garderoberna. Nu är det inhandlat så nu är det bara att börja sätta ihop allt. Supermånga lådor så vi har att göra, hahaha. 

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, skinn, skinn på stol, fäll, look alike, hylla, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

Många bilder blev det också idag, men nu önskar jag er en trevlig dag!

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, skinn, skinn på stol, fäll, look alike, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

Ernst Kirchsteiger, diy, pyssel, hållare för hyacinter, hållare för lökar, stor ljusstake, jul, julpynt, julen 2015, matbord, gran i vas, advent, ljusstakar, julblomma, julblommor, inredning, inredningsblogg, bloggar, webbutik, webbutiker, webshop, interior, kök, köket, kökets, köks, bord, stolar, stol, svart, vitt, svart och vitt, svartvit, svartvita, stjärna ljusstake, skinn, skinn på stol, fäll, look alike, star, nettbutikk, nettbutikker, Oohh, julpynt 2015

1 kommentar:

  1. Jag gillade inte Ernst sådana dära, men dina blev jättefina... mer i min smak!
    Tänk vad tiden rusar på, än finns det lite att fixa här med!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...