tisdag 2 december 2014

DIY: Pappersgran

De där granarna av trä som jag köpte i Prag har en väldigt simpel konstruktion som jag satt och studerade medan jag åt min söndagsfrukost i helgen... hur enkel som helst att fixa själv tänkte jag! Sagt och gjort... det blev finfina granar, fast av papper då :-)

diy gran, granar, pyssel, julpyssel, pyssla julpynt 2014, jul, julen 2014, pynta med granar, hemmagjorda, pappersgran, pappersgranar, granar av papper, kartong, svart, svarta, enkelt

Tre granar fixade på max tio minuter! Det kallar jag snabb-granar :-)

pappersgran, pappersgranar, gran av papper, julpyssel 2014, diy, enkel gran, tillverka själv, jul, julen, julens, svart, svarta granar, pappersdekoration, julpynt,

Hur gör man?
  1. Rita en simpel gran på lite tjockare papper. Gör två sådana. Viktigt att botten blir rak så att granen kan stå!
  2. Klipp ut granarna
  3. Klipp upp till mitten nerifrån på ena granen och klipp nedåt till mitten.
  4. Haka i granarna i varandra så att det blir fyra utstickande delar.
  5. Klart!
juldekoration, juldekorationer, julen 2014, jul, julens, diy, pyssel, granar, gran med synliga rötter i glasvas, advent, matsal, svart och vitt, svartvita, vitt vitrinskåp,

Det går ju att göra grenarna på granarna lite mer avancerade om man vill det, men det blir verkligen jättefint med helt enkla granar.

gran med synliga rötter i vas, liten gran, små granar, diy, göra själv, svarta granar, pappersgran, pappersgranar, julpyssel, pyssla till jul, 2014,
Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Fina granarna blev. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh,så vackra ...
    Tack för beskrivningen/Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken inspiration du är✨ så härliga bilder och ideer. ����

    SvaraRadera
  4. ÅHH vad julfint du gjort :) hoppas du får en mysig 2a advent med andra ljuset tänt.

    Ny post...guld i sovrummet ger pengar :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte granarna var så fina att jag var tvungen att testa och göra egna. Resultatet finns på min blogg, där jag även länkat till det här inlägget, eftersom det var härifrån jag fick inspirationen. Hoppas det är okej. Ha en fin jul!
    http://vajb.blogg.se/2014/december/julpyssel-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du testade! Det ska jag spana in! Självklart ok... bara kul om jag kan inspirera :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...