söndag 28 december 2014

Tavelvägg och stilleben

Det är fortfarande julen som dominerar här hos oss men i ateljén är det bara stjärnorna i fönstret som vittnar om att julen är här. Jag tänkte tipsa er lite om hur man lätt kan förändra en vägg...

posters, svartvita tavlor, tavla, tavlan, tavlorna, på vägg, väggen, svart och vitt svartvita, konsttryck, peace, tavelvägg, inredningstips, inspiration, inredning, inredningsblogg, grått, gråa, svart fågel,

En bit vägg och ett bord/skåp eller liknande är det som behövs. Faktiskt behöver man inte så många hål i väggen heller för att sätta upp tavlorna. Det fungerar bra ändå... luta tavlorna mot väggen och sätt upp en del med washitape!

stilleben, inredning, inredningstips, inspiration, svart vitt och grått, inreda, inredningsblogg, blogg, bloggar, bloggare, arbetsrum, ateljé, tavlor

Nedanför tavlorna kan man bygga i olika höjder för att få effekt... jag har staplat ett gäng tidningar men det fungerar lika bra med pappersboxar eller annat. Att blanda olika material är också snyggt! Här har jag blandat porslin, papper, glas och stål.

hänga upp tavlor på väggen, tavlevägg, tavelväggar, tavla, tavlorna, konst, konsttryck artprint, artprints, poster, posters, inredning, prints, svartvitt, svartvit, svartvita, moravian star, moravia stjärna, pappersstjärna, paperstar, paperstars, star, stars, vitt, vita,

Mitt tips är också att hålla ihop färgerna. Välj ut en eller två basfärger och lägg till en touch av accentfärg. Jag har valt att blanda svart, vitt, grått och natur. Den kombon gillar jag skarpt!

moravia, star, stars, stjärna, stjärnor, inredningstips, tavelvägg, tavlor, poster, posters, svart vitt och grått, gråa, svartvita, blogg, bloggen, inredningsblogg, vita

Om du gillar det svarta och vita som bas och vill inreda med mina tavlor så kan du göra det :-) Du hittar alla motiv och priser här: Annelies Design & Interior

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...