tisdag 17 februari 2015

Många ljus i en glasburk

Att sätta stearinljus i glas, ungefär som en bukett blommor, har jag sett flera gånger... snyggt som attan, men jag har stört mig på att man inte kan tända dem mer än egentligen bara för att ta ett kort. Jag gillar idén men inte att stearin droppar ner på underlaget.


Jag satte därför en mindre glasbehållare i en större så att stearinet droppar ner inuti den större istället för utanför. Sådana här glasvaser/burkar finns det gott om på loppis för några mynt. Ett tips!


Ha en härlig dag!

stearinljus, ljus i glasbehållare, diy, ljusstake, do it yourself, detalj, detaljer, ljus, ljuset, ljusen, vita stearinljus, vitt, glas,

2 kommentarer:

  1. Ooo vad snyggt det var! Tack för tipset!

    kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Snyggt som 17, och om inte annat så kan man ju förvara sina ljus så istället för undanstoppade i en låda.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...