torsdag 1 augusti 2013

Ändrat om i hallen

Hyllan är också uppe nu... men det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig från början, hm... mätte väl kanske inte innan jag köpte hyllan :-) Hyllan var himla djup och stor... så den svarta skänken blev förpassad ner till träningsrummet så länge. Jag tycker faktiskt att det blev helt ok ändå, för nu ser rummet större och luftigare ut.

hylla ikea, stringhylla, inredningsdetaljer i hylla, renoverad hall, hall i vitt, korgstol i hallen. svart fårskinnsmatta

inredningsdetaljer i hylla, dockhuvud porslin, signerat porslinshuvud, gammalt dockhuvud, tradera, vykort från lagerhouse, inreda med lådor, papplåda som dekoration

Jag "vann" budgivningen på signerade dockhuvudet på Tradera... gillar den skarpt. 

inredning hylla, hall i vitt, hylla från ikea, liknar stringhylla, rostfria hyllplan, svart ljusstake, bok rock, vit porslinshand

vit byst av porslin, byst med text, byst som liknar artilleriets, glaskupa pb homme, vikt bok, inredning, svart och vitt

Bysten/huvudet och glaskupan... ett av inköpen inne på Gallerian, Frölunda Torg. Ännu en bok är vikt nu också... men på lite annorlunda sätt; vek inte sidorna helt utan bara vek in dem utan att trycka till. 

pantone stol, miniatyrstol, inredning pantone, inreda med pappersboxar, pappersbox svart och vit, tändstickor, svart och vitt fodral

Även denna Pantone, miniatyrstol, är ett Traderafynd :-) 

inredning hall, inspiration hall, korgstol i hallen, vitt trägolv av plank, vit lampa normann

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Blev väldigt bra med hyllan där och jag gillar sakerna som pryder den. :) Snyggt!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Snyggelisnyggt!!! Både hyllan å sakerna på den! Kul med lite nya prylar... Måste nog ge mig ut på Tradera snart igen... Alldeles för länge sen sist nu! :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt & mysigt...
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg hylla och fina saker i den. Gillar dina hus som du gjorde, väldigt fina och rolig idé!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt mycket vackra blickfång du har!! Fint! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Sassnitz fina hyllor . Gillar dna trähus skarpt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Superfint! Du har din egna personliga stil, sånt gillar jag.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  8. Så många fina detaljer. Älskar din inredningsstil.

    SvaraRadera
  9. Vad fin "den gamla" stringhyllan blev. Jag hade en sådan i mitt rum när jag växte upp, brun hylla och svart hängare i metall. Den funkade men jag gillade den inte alls. I dag tänker jag annorlunda ;-) Hade varit kul att ha kvar. Men, men....
    Grattis till att lampan är klar! Blev supersnyggt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Snygg hylla!!
    Ännu flera galet coola huvuden...Blir sjuk av sånt=))

    Ha en skööön helg!

    SvaraRadera
  11. Godmorgon =) Så himla fint hemma hos er. Gillar verkligen din stil.
    Ha en toppen dag. Kramen

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har gjort det. Verkligen en dröminredning. Kram.

    SvaraRadera
  13. Hej! Fungerar det bra att ha en växt i miniväxthuset Grow? Tänkte om det blir mögel när inte vattnet kan rinna ut. Vad har Du för söt planta i Din? :) Huvudet i glaskupan är det samma som finns på Artilleriets web shop? Var har Du köpt glaskupan till huvudet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte exakt "grow"-huset, men fungerar på liknande sätt. Min är nog från Kosta Boda tror jag... Det har fungerat fint och det blir inte mögel, men däremot har ju vattnet en tendens att dunsta så man får hålla koll så att det finns vatten till plantan. Jag knipsade av en bit växt från en av mina växter här hemma, men jag vet inte vad växten heter tyvärr. Glaskupan och huvudet är från en butik på Frölunda Torg, men jag vet att Artilleriet har ett likadant huvud. Glaskupor brukar vara dyra, så jag har en hel del sådana från loppis (gamla klockor som jag monterat bort och bara sparat själva glaskupan). Ett tips!

      Radera
    2. Tack för svar! :) Det är ju superfint att alltid ha en liten stickling i miniväxthuset, när den blir för stor så får man börja om igen... :P Hittade Din blogg av en slump, trevlig var den! Ha det gott!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...