onsdag 28 augusti 2013

Nostalgitripp i garaget

Vilken tur att mannen samlade på ölburkar när han var liten! Det fanns mängder av fina burkar på vinden! Lite kul att ta fram dem nu ... så här 40 år senare :-) Några hamnade så klart i garaget!

gamla ölburkar, mellanöl, falcon beer, falcon, pripps, öl

Klistermärken fanns det också! Jag samlade också på klistermärken kommer jag ihåg, men fick inte ihop en sådan skatt som hittades på vinden :-) Det blir till att fundera på vad man kan göra för fint med märkena...

skiva, lp-skiva som klädhängare, ginza, texaco, overall, garage, inredning i garaget, 50 talet, 60 talet, rock n roll prylar, nostalgi prylar

Texaco-overallen visade jag ju som en dagens outfit för ett tag sedan :-) Nu har vi hittat en hängare i form av en skiva på Tradera... passar bra att overallen kan hänga någonstans för jag har inte tänkt att använda den mer, oavsett vilket oljeläckage eller annat trubbel det blir :-)

filmisar, elvis presley, garage, inredning i garaget, 50-talet, 60-talet, prylar från förr, nostalgi

Filmisar från förr uppsatta med dagens trend... washitejp! Fler bilder på garaget hittar du under kategorin "Garage" till höger...

garage, inreda garage med rock n roll, inreda med 50-talsprylar, retro inredning, gamla prylar, inrett garage, bonneville, amerikanare, pontiac. 1964

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Häftigt! Jag minns att min kusin hade en hel vägg med ölburkar!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag samlade på ölringar :) borta sedan länge förstås..
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Snyggt i garaget och ölburkarna passar ju perfekt!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Ett garage att dö för skulle min karl definitivt tycka. Och jag tycker att Elvis definitivt är den snyggaste karln ever.
    Linnéa

    SvaraRadera
  5. Haha, min brorsa samlade också på ölburkar, men de har vi inte sparat :-).

    Ibland kan det vara bra att ha saker och ting. Tyvärr är jag mer slänga-typen :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Ja men visst minns jag att folk samla på ölburkar!!! Oj så gammal jag känner mig nu för det var läääänge sedan man höll på med sånt. Inte jag då men jag minns folk som hade anseliga mängder av dem längs med väggarna. Kul att han sparat dem. Tur att ingen tog säcken och gick för att panta dem!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med gamla ölburkar även om det är lite konstig sak att samla på kanske, haha :) Vet att min syster sparade på tuggummipapper, ganska kul med alla gamla papper. Lite nostalgiskt!

    SvaraRadera
  8. Ni har verkligen ett stiligt garage till er stiliga bil!! Kul med gamla sparade ölburkar, klistermärken...man blir liksom nostalgisk..precis som när mannen hemma visae sina fritidsgårdsbiljetter och gamla bussbiljetten han sparat...då blev man alldeles varm av nostalgi

    kram kajsa

    SvaraRadera
  9. Som sagt, ett ställe att dricka bira på=))
    Jag skulle lätt hänga där! Lätt!!

    SvaraRadera
  10. Så himla läckert o ölburkarna, vilken nostalgi. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Verkligen nostalgi, riktigt läckra burkar.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kom att tänka på hur många gånger jag välte min brors pyramider av just ölburkar som han var så rädd om haha.....när jag bar liten alltså. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Garaget är ju bara så läckert! Vi har också en amerikanare i vårt garage, men tydligen är vårt garage till för att meka och renovera i, så inredning får nog vänta några år. Tråkigt när det blir så ;)
    Helle

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...