tisdag 6 augusti 2013

DIY; text

Det var många frågor om pennan från Granit som jag använde i förra inlägget... japp, texten går att torka bort med fuktig trasa (eller bara diska om man använder det på exempelvis glas som jag gjorde). Pennan fastnar på glas, speglar, skoltavelfärg etc. Man ska dock vara försiktig med att skriva på kylskåp enligt kassörskan jag handlade av...

diy text, diy för återvinning, diy pappersrör, diy värmeljus, svart och vitt rör för använda värmeljus, vit penna från granit

Kommer ni ihåg mitt DIY-projekt med pappersröret som jag målade med skoltavelfärg? Nu har den fått sig en uppryckning i och med den nya pennan :-) Jag skrev ju med tavelkrita innan, och det blir ju lite bättre med en penna från Granit :-) Inte lika kladdigt...

svarta dörrar, svart dörr med vitmålad text, handmålade dörrar, svart och vit hall, diy återvinning värmeljus, diy skriva text

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Häftigt! En sån penna får jag skaffa mig ;) kram Suss

    SvaraRadera
  2. Snygg ljusåtervinningsburk. (puh långt ord!) Vilken rolig penna. Tror jag ska be min mamma skicka mig en i födelsedagspresent. Hade den något nämn så att hin vet vad hon ska fråga efter?
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-) Det står bara Granit vit/penna på den, men de vet garanterat vad hon menar om hon säger att hon vill ha den vita pennan... Hade jag haft Granit nära mig hade jag kunnat skicka en till dig... Hör av dig om du inte får tag i en penna så köper jag en till dig nästa gång jag är i Göteborg. Ha det gott!

      Radera
  3. Vilken idéspruta du är! Och allt blir ju så snyggt oxå! :) Kombon praktiskt OCH snyggt är ju inte helt fel heller...
    Ser fram emot kommande DIY hos dig! :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Men...vilken bra penna :)
    Tack för tipset/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  5. Vilken häftig penna... En sådan kanske man ska lägga vantarna på ;-)
    Vi tar oss alltid en tur eller två ner t Varberg på somrarna.. Har ju inte så långt! Spenderade många somrar på Getterön som barn!

    Ha en härlig tisdag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. En sån måste jag skaffa, gillar inte att hålla i kritorna till skoltavlan..
    Fint skrivet på dörrarna, kram

    SvaraRadera
  7. Den är häftig den pennan. Har också en sådan. Skrev namnen på vinglasen som placering. Sedan kunde man bara tvätta bort det. Coolt.

    SvaraRadera
  8. Det blir jätte fint, ser ut som samma penna man använder på en blackboard........ Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Wow =) Vad snyggt, en sådan skulle jag med behöva och hotta upp en del saker med.
    Hoppas du har det bra. Kram =)

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig penna, kul att kunna skriva på glasen när man dukar.
    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  11. Vilket bra tips, den måste jag köpa.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så himla fiffig!! Gick förbi en Granit i Helsingborg idag, dock inte in eftersom det är sååååå varmt och vi åkte t stranden! Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Dessa rör som du har glödlampor och diverse grejer som ska återvinnas, vart är dom inköpta? Bor i Göteborg så det bör finnas någon affär som säljer sånt?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar mina små projekt! Ena röret låg det tändbricketter i och i den andra var det en affisch, men de går alldeles säkert att få tag i antingen där de säljer emballage (Posten) eller på Papperscentralen ( om ni har en sådan i närheten). Kolla annars runt hemma hos dig så kanske du hittar rör så som jag gjorde :-) Hoppas detta hjälpte dig... Ha det gott!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...