fredag 2 oktober 2015

Skafferiet, fördelar med nytt kök

Igår fick jag ett samtal från Hus och Hems reporter,Sara Hellström, med anledning av att vårt hem ska vara med i ett reportage i tidningen (numret kommer ut i december) och vi skulle komplettera uppgifterna lite grand. Ett härligt samtal blev det... vi pratade lääänge om ditten och datten. Superkul! Vi har ju som sagt renoverat vårt hus ganska snabbt och allt går i samma stil kom vi fram till. Sara sa:
- Jag måste bara fråga... sätter du in en förpackning med mjöl bara sådär i skafferiet... du häller upp det i glasförpackningar eller transparenta burkar... eller hur?

Hahaha, ja visst är det så :-) Efter att vi skrattat åt det och pratat om det så lovade jag henne att visa en bild på Instagram hur mitt skafferi ser ut :-)  Hon frågade om jag visste varför jag häller  upp det, men jag hade inget svar på den frågan faktiskt och vi kom fram till att jag antagligen skulle ligga sömnlös för att fundera ut svaret. Vet du, Sara.. nu har jag ett svar! Så klart är det ju snyggare med glasburkar istället för att ställa in förpackningarna, men den stora anledningen är nog att jag inte gillar när det dröser ner en massa mjöl eller flingor när man ska försluta påsen! Sedan står den bara där... halvöppen och det blir äckligt!

Vi pratade också bland annat om färgglada wettexdukar... men det får ni läsa om i reportaget :-)

skafferi, kök, glasburkar, burkar, nytt kök, köksskåp, fördelar, utdragbara skåpsluckor, hth kök, hth varberg, grått, svart och vitt, skafferidel, skafferiet,

Nu när jag ändå är här och visar mitt skafferi kan jag ju passa på att skriva lite om fördelar med nytt kök. Det finns många fördelar så klart, men det jag gillar bäst med de nya lösningarna är faktiskt till exempel skafferiskåpet. Gillar det skarpt. I mitt gamla kök hade vi vanliga skåp, dvs man fick böja sig ner och nästan plocka ut halva skåpet för att komma åt det som fanns längst bak. Det som stod där längst bak blev ofta gammalt också för att man inte "såg det" :-) De nya köksskåpen kan man dra ut istället och lätt komma åt det man vill ha. Allt blir överskådligt! Skafferidelen kan man dra ut och man kan ta grejer från två håll. Like it a lot!

skafferi, kök, glasburkar, burkar, nytt kök, köksskåp, fördelar, utdragbara skåpsluckor, hth kök, hth varberg, grått, svart och vitt, skafferidel, skafferiet,

Japp, glasburkar och plastburkar it is! Can´t help it! 

skafferi, dymo, kök, glasburkar, burkar, nytt kök, köksskåp, fördelar, utdragbara skåpsluckor, hth kök, hth varberg, grått, svart och vitt, skafferidel, skafferiet,

skafferi, kök, glasburkar, burkar, nytt kök, köksskåp, fördelar, utdragbara skåpsluckor, hth kök, hth varberg, dymo, grått, svart och vitt, skafferidel, skafferiet,

Ha en go fredag och helg! 

2 kommentarer:

  1. letar som en tok efter utdragbart skafferiskåp... var har du hittat detta?/ DAVID

    SvaraRadera
    Svar
    1. HTH kök i Varberg kommer detta från... Lycka till med köket!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...