torsdag 22 juni 2017

Midsommar och dukning 2017

Midsommardukningen är klar! Eller i alla fall förberedelserna... bara lite som saknas, men också det viktigaste av allt, familjen! Det blir en midsommarlunch här imorgon med de närmaste. Maten är ganska viktiga också :-) Den förbereder vi idag så att det bara behövs en sista touch imorgon! Dukningen är ett moment som jag gillar väldigt mycket. Jag tycker det är kul att lägga ner lite tid och omsorg för att få rätta känslan... och nej, det är inget bröllop (är redan gift sedan många år tillbaka) utan bara en liten midsommarlunch :-)

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

Jag tror jag får investera i en stor linneduk, men  det råa i betongen är väldigt fint att duka på utan... det kommer in suuuuperläckra betongbord och betongbänkar till nyöppningen av mitt showroom som jag håller på att få klart. Öppningsdagen kommer jag ut med så snart jag kan! Det blir snart :-)

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

Jag plockade blommor och grönt från trädgården. Trädgården är som en stor skattkammare, speciellt eftersom vi inte ligger och lukar så fort det kommer upp något som inte ska vara där egentligen. Det blir en hel del grönt att plocka in :-) Gillar´t!

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

Jag såg en gren på trädet i trädgården som jag skulle kunna använda till dukningen. Sagt och gjort, mannen sågade ner den och jag plockade det jag skulle ha till dekorationen. Jag fäste olika sorters grönt och blommor med sytråd och på en del ställen fäste jag med tunn ståltråd. Ormbunkarna döljer delar av grenen, men det är fint om lite av den syns tänkte jag.

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter
Det ska ju inte bli så fint väder imorgon så jag är suuuperglad över skjutpartiet med dörrar som vi fått upp här. Det blir riktigt varmt och gott här inne om man stänger dörrarna. Här kan vi sitta oavsett om det regnar eller blåser! Yeay!

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

I webbutiken hittar ni de fina lanternorna, ljusstakarna "Candle Cross", getskinn, ljusbollarna som ni ser nedan mm. Här är länk till min webbutik: www.anneliesdesign.se

ljusboll, moodlite, ljusbollar, skjutdörr, skjutdörrar, uterummet, skjutparti, glastak, tak, annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

En riktigt härlig midsommar önskar jag er alla!

annelies design, webbutik, uteplats, midsommar, midsommarafton, midsommardukning, dukning, bordsdukning, getskinn, skinn, betongbord, uteplats, trädäck, altan, terass, uterum, utemöbler, ljusstake, ljusstakar, lanterna, lanternor, diy blommor hängande ovanför bordet, diy, blomma, gren, grenar, dekoration, gren med blommor, vitt, grönt, gröna, vita, växter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...