onsdag 25 oktober 2017

Vad kan man tjuvstarta med?

Att tjuvstarta med julen för tidigt tycker många att man inte ska... Det tycker inte jag heller men jag har ändrat mig liiite i tanken där. Julfantasten i mig säger att jag vill njuta av julen mer än så som jag gjorde tidigare. Tidigare om åren satte jag fram adventspynt till första adventshelgen, de lite mer juliga sakerna någon vecka innan jul (fast då hade jag mycket rött och grönt... lite mer traditionsenligt utseende på sakerna) och julgranen bara ett par dagar innan. Alldeles för sent enligt mig! Man hinner ju inte njuta av det? :)

stjärnor, ljusstake, advent, jul, julen 2017, julpynt, oohh, gran, granar, kanin, snöboll, inredning, webbutik, webbutiker, webshop, nätbutik, inredningsbutik, varberg, present, presentbutik,

Nu tänker jag så här att jag smyger fram sådant som inte är lightversion av jul... typ stjärnor och granar i stilren stil. Grått, svart och vitt. Kaninen i snöbollen och stjärnorna på bilderna är exempel på sådant. De sakerna kommer fram flera veckor innan jul. Kaninen med snöbollen har många framme året runt så den är ju inga konstigheter egentligen. En kanin med lite snö ju :-)

Julgranen däremot... den väntar jag med att få fram till några dagar innan julafton. Absolut, men sedan fotograferar ju jag bilderna på julpyntet innan för att visa lite inspirationsbilder i webbutiken,  Instagram och bloggen. Så klart! Det kan se ut som att jag pyntar för jul i oktober, men närå... liiite till väntar jag. Jag har ju jul omkring mig i fysiska butiken... stjärnorna hänger i taket, doftljus som doftar kanel och exempelvis det som står på stubben här på bilderna för att nämna lite. Så.. jag känner mig nöjd :-)

Kaninen och stjärnorna finns i webbutiken: www.anneliesdesign.se

advent, jul, julen 2017, julpynt, oohh, gran, granar, kanin, snöboll, inredning, webbutik, webbutiker, webshop, nätbutik, inredningsbutik, varberg, present, presentbutik,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...