lördag 4 juli 2015

Ytbehandling av betongbord

Betongbordet som vi tillverkade är nu ytbehandlat! Om ni har missat inläggen om betongborden... sök på betongbord i sökrutan till höger eller titta under kategorin DIY)

Man måste vara otroligt noga med att inte sätta en kaffekopp eller dylikt på bordet innan behandlingen är gjord, för alla fläckar dras ner i betongen och de fläckarna kan man inte slipa bort ens. Jag ville behålla den matta ytan på bordet och hitta en ny produkt på markanden som gör just detta... ytbehandlar, men bevarar det ursprungliga. Man kan köpa oljor mm för betong också men då förlorar man den matta ytan. Nedan ser ni vilken produkt som bevarar ytan:

ytbehandla betongbord, quicktech, ytbehandling bord, behandla bordets yta, betong, betongbordet, diy,

Efter att man behandlat ytan tar det 24 timmar tills skyddet blir 100-procentigt. Man kan se om det är klart genom att hälla ett glas vatten på skivan... vattnet ska då lägga sig som kulor på bordet. 

ytbehandla betongbord, quicktech, ytbehandling bord, behandla bordets yta, betong, betongbordet, diy,

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Vi har ett Side bord i betong. Då kan man göra så med det. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken fin yta det blev! Undrar dock exakt vilken ytbehandlingsprodukt du använt? På hemsidan hittar jag inte riktigt någon bild som stämmer överens med den du lagt upp. Är det möjligen QuickTechs Surfapore C du använt?

    Tänkte oxå höra om du använt vanlig (grov) betong eller finbetong?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ingen aning om det är den! Jag har fått mail från några om att de har svårt att hitta produkten på internet... jag köpte min hos Colorama, så kika in i en sådan butik i din stad. De har säkert den. Visa min bild så kan de nog hjälpa dig. Vi använde finbetong till bordet. Lycka till!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...