onsdag 13 november 2013

DIY: Dip & dye gardin

Jag tänkte försöka mig på att göra dip & dye på en gardin... köpte färg för tyg, men... äh, jag tog fram sprayflaskan istället (börjar ju få vanan inne) :-) Dessutom så var det polyestertyg, så det hade bara blivit grått, eller inte fastnat färg alls. Lite bökigt det där med att färga för hand...  Det blev en väldigt tillfällig bild på gardinen, för den ska upp i köket när det är klart med renoveringen.

dip & dye gardin, färga tyg, spraya på tyg, diy gardin

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Men så fint <3
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken smart idé! Och himla snyggt blev det oxå :)
    Spännande att se resultatet av renoveringen :)
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser snyggt ut...verkligen.. Fiffig ide. Tror minsann jag tagit sprayflaskan fram jag med

    SvaraRadera
  4. wow... verkligen jättesnyggt! Och jag tror nog att sprejfärg är ett bättre alternativ än färgmedel på sånt tyg!
    Och vilket fynd du gjorde med den gamla klockan med kupa, på min loppis tar de 150kr för en sådan, kan hända att jag blivit lite snål nån gång när jag har stått och hållt i dem! :-)

    SvaraRadera
  5. Det blev hur coolt som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Helt otroligt vilka smarta ideer du har. Gardinen blev jättefin. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Så smart att använda spray på tyg - känns enklare än att doppa dem på riktigt. Hade kanske dragit upp sig högre än man önskat då också.. Snyggt! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Så häftigt det blev! Vill bara berätta att jag visade dina vykorts tavlor på min blogg i går. Ha en fin kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Superfint!! Jag gillar verkligen dip'n dye :)

    Tack så mycket! Tycker verkligen om att besöka din blogg med <3 Jennie

    SvaraRadera
  10. Klart du får låna dem kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Så snyggt!! Roligt med personliga gardiner!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Spray är bäst! Och det där var en strålande idé!
    Har funderat på att doppa linnegardiner men vet inte om färg biter på speciellt mycket på linne.
    Kanske ska prova spraya istället=))

    Skön dag till dig!
    Ps. Idag ska jag hämta mitt paket!

    SvaraRadera
  13. Men åh! VIlken härlig effekt du fick till med SPRAY!
    Grymt!! Heja dig!!

    Ha en härlig dag, kram Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...