söndag 17 november 2013

Martin Nilssons fåglar

Fågeln som jag såg när jag var i Göteborg sist har landat här hemma hos oss. Vilket bök det blir när man ångrar sig och är på väg hem! Då får man sätta sig på tåget och åka dit igen! Det gjorde jag i lördags... en del påsar med kläder fick jag med mig som resepartner på hemvägen också :-)

sovrum, svart fågel, täljd fågel, hantverk, martin nilssons fåglar, sovrum i vitt och grått, svart inredningsdetalj, glaskupa, svart och vitt

Väl hemma med konstnärens namn väl i minnet googlar jag namnet för att se om han finns på internet. Då inser jag att man kan beställa dessa via en webshop!! Okej, hade jag beställt hade jag inte fått en härlig dag i Göteborg :-) Här är dagens tips; webshopen som säljer Martin Nilssons fåglar: Etorndahl.

martin nilsson konstnär, handgjorda fåglar, fågel i glaskupa, fönstret i sovrummet,
Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Vilken härlig fågel som flög hem till dig! Den ser ut att vara gjord av kol.
    Köket går framåt, spännande.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. oj det vart en riktig ångertur det men det var det värt kan jag förstå. Jättecool! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Waooo en ljuvlig fågel som "flög" till er/Kram

    SvaraRadera
  4. Ett bra beslut ändå, att återvända för fågelns skull. Den gör sig bra där i fönstret!! Kram

    SvaraRadera
  5. Jädrans så snygg den är! Värd resan!
    Och vilket snyggt kakel. Det ska bli kul att se klart sen=))

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker pippi. Han ser nästan ut att vara gjord av en kolbit.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Snygga detaljer i rummet, älskar dem! :)

    SvaraRadera
  8. Snyggt där på fönsterbrädan!
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Ser verkligen ut som en riktig fågel. Häftigt. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Vilken cool kråka, är den gjord av kol? Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den cool? Han har täljt fågeln ur någon slags trä tror jag, men kol är det nog inte, fast det ser ut så :-) Liknar kol väldigt mycket faktiskt.

      Radera
  11. Ojoj så snygg. Helt klart värt att åka tillbaka! Ska ta mig en titt på den webshopen vilk jag lova! Hoppas du får en härlig vecka.

    SvaraRadera
  12. Tack för tipset! Blev kär i fågeln redan första gången du visade den ;)

    Sv. Ja precis! En gran på varje våning vore inte mer än rätt ;) Och kanske en liiiten i varje rum också.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Fin, och inte helt fel med en extra dag i Götet.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Är själv svag för Martin Nilssons fåglar o ångrar att jag inte köpte en när jag såg dem för första gången för något år sen. Får väl ta en extra tur till Götet eftersom det är roligare än beställa på nätet....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Det var nog meningen att du skulle få en shoppingdag :) Jättefin o lite annorlunda fågel.
    Köket ser redan helläckert ut, vill se mer!!
    Ha en skön fotbollskväll

    SvaraRadera
  16. Oj vilken häftig fågel! Superfin!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...