lördag 31 maj 2014

Alanya 2014

30 grader på dagen och 24 på kvällen... kan ju inte bli bättre :-) Nu är vi hemma igen efter en vecka i Turkiet i alla fall. Jag tror att detta var åttonde gången vi var där; perfekt ställe att åka till om man vill ha garanterad värme och solsken :-)


En del kanske inte tycker vi är riktigt kloka när jag säger att vi gått upp 06.40 varje dag för att ta löpturer och promenader (det blir alldeles för varmt att springa annars). Det är sant! Så gör vi :-) Det  är en härlig känsla att se Alanya vakna till liv så där på morgonen...


Vid tio-tiden var vi redan nere vid stranden; sol och bad flera timmar! Sååå gott!


Shopping vid basaren och längs med huvudgatan är ju alltid kul. Tyvärr finns det inte så mycket i inredningsväg där, men lite hittade jag allt :-) Enda nackdelen med Turkiet är att de är ganska jobbiga med inkastare vid restaurangerna och butikerna. Strävigt!


Maten är fantastiskt god... Osmanska grytan från det turkiska köket är helt lovely :-)


Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Så härligt & Turkiet är så vackert ...
    Här har vi lyxat på Slottet,njutit i +28° & strålande sol Inlägg finns ;)

    Önskar dig en härlig dag i sköna Sverige/Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Inte för många timmar på flyget heller. Vilka ställen har ni varit på och vilken rekommenderar du? Vi har bara varit i Side. Upptäckte Turkiet för två år sedan och åkte till Side båda gångern...vi tyckte om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har bara varit i Alanya... fastnade totalt i det stället första gången vi var där. Kanon på alla sätt :-) Jag kan garantera att ni inte blir besvikna om ni väljer det nästa gång. Det enda man kan tänka på är att försöka få ett hotell nära Kleopatrastranden. Ett toppenhotell är Sun Park Beach eller Palmiye beach. De två ligger jämte varandra och tar man ett steg utanför så är man på stranden :-) Jättemysigt!

      Radera
  3. Så härligt det ser ut...löpning...tja jag önskar att jag också hade den motivationen. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så härligt med en solresa, vi har hittat vår favorit på Kreta. Har alltid tänkt att jag vill se nya ställen varje semester men det är något visst med att "åka tillbaka"
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...