fredag 9 maj 2014

DIY; Bokkonst

Ett helt gäng böcker hade jag med mig hem från loppis senast... inte för att läsa utan för att inreda med :-) En lite annorlunda variant (?) visar jag idag; vika bladen med två bågar i olika storlekar!

diy, vika en bok, tips på hur man viker en bok, loppis, book art, bokkonst, skulptur från höganäs, vit porslinsfigur, artprint, konsttryck, fjädrar, svartvita tavlor, detaljer, presenttips, inredning, details, glaskupa, detaljer, tavlor i vardagsrum

Jag gjorde så att jag tog ca 6 blad i taget. Den ena 6-packen klippte jag av ca 1,5 - 2 cm längst ut. När jag gjort så i hela boken var det dags att börja böja in "bladhögarna). Först den avklippta första högen och sedan den andra som böjdes över. Sedan fortsatte jag så tills boken var slut.

höganäs skulptur, porslinsfigur, skata, handsnidad, vika bok, böcker i inredning, diy, bok, artprint, konsttryck med fjädrar, tavlor vardagsrum, presenttips tavla, glaskupa, vardagsrum, inspiration

Ha en riktigt go fredag! Kanske blir det tid att vika lite i helgen?

klämhållare för ljus, artprint, konsttryck, artprints feather, fjädrar på tavla, tavlor, hylla, vardagsrum, gråmålade väggar, grå matt färg, buddha i trä på fot, plåtskåp med text, container, stort skåp, vika bok, böcker, inredningsdetaljer, valv

Ha det gott!

8 kommentarer:

  1. Rackarns så snyggt det blev! Ja, aknse blir det nån tid över;-) Måste sy mörkläggningsgardiner först. Det blev svarta :)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Waoooo...Riktigt snyggt & läckert/Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint. Du är så kreativ och fiffig. Önskar dig en fin fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Kul idé, tack för tipset

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Snyggt det blev..du e ju såå finurlig :P
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. hm... tålamod är inte min bästa gren. Mn galet vad fint det blev. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Så fint med olika storlek på bladen. Det blir ett fräckt resultat. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Gud vad fint! Jättesnygt stylat med allt runt i kring! Kram Pernilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...