torsdag 8 maj 2014

Wow, vilken gård!

Susan Cedgård och jag spenderade eftermiddagen tillsammans igår. Jag gjorde ett besök i hennes relativt nyköpta och helt fantastiska gård i Sik som ligger ungefär en mil från centrala Varberg. Kameran var med... och har jag talat om bildbombning förut så är det inget mot detta inlägg :-)

Här ser ni till exempel att hon klistrat upp bilder från Floraböcker som en bård. Coolt!


Det var en grå och regnig dag, men det märkte man knappt av. Susan är en härlig tjej som har så många idéer. Ett av hennes projekt var att köpa gården och starta butik här. Allt som jag fotograferat på bilderna här, förutom huset hehe, är till försäljning... det finns en prislapp på allt och vill man köpa det man ser är det fritt fram. Härlig idé! Jag har sett idén tidigare, på ett hotell, men jag kommer inte ihåg var. Kul iallafall! Butiken beräknas öppna till midsommar, så om ni har vägarna förbi kan jag lova ett besök värt varenda steg, kilometer eller mil. 

 gård, sik, varberg, halmtak, trädgård, susan cedgård, utvalt, gamla saker, renovering, försäljning, butik med gamla saker,

Här är hennes gård! När jag var på besök fanns det ett par snickare som jobbade för fullt för att få klart logen. Medan de jobbade talade jag och Susan om lite planer och projekt som vi kanske kan få till. Kul!

vitmålad stol, renoverade möbler, gård i sik, försäljning av gamla saker, secondhand, varberg, tips, vitt trägold, plank vitt, måla golv,

Förutom att vi smed lite planer gick kameran varm. Överallt finns så roliga prylar... inget nytt, utan allt man ser är på något sätt använt. Eftersom butiken inte är klar fotograferade jag mest inne i boningshuset. Även där är allt man ser till salu.


När Susan visade mig runt var jag ju så klart lyrisk över själva gården (även om hon har massor av arbete framför sig) men alltså... de där sakerna! Jag är glad att hon startar en ny butik i ett stort hus för den lilla butiken i stan rymmer ju inte en bråkdel av alla ljuvliga saker som hon har i lager. Det märkte jag ju definitivt. 

vagnshjul, gård i varberg, second hand, försäljning av gamla saker i varberg, tips, butik, vintage,

En annan anledning till att jag var på besök hos henne var för att få härlig miljö för att fotografera mina konsttryck. Betong, gammalt trä och... ja, ni fattar!

fönster med blommor, olika krukor i fönstret, vitt, gammal gård i varberg

Nu ska jag sluta skriva och låta bilderna vara... hoppas att ni orkat vara med ända hit ner och att ni fortsätter titta på resten av bilderna från gården.Eftersom det är så många bilder har jag lagt dem i ny folder. Klicka på "Läs mer" om ni vill se alla...




köksprylar, gamla saker till kök, plåtburkar, gamla burkar, mazetti, kvarn, vintage, butik, varberg, susan cedgård, gård, sik, tips

gårs i sik, gamla saker till försäljning, butik i varberg, skidor, stavar, vitt,


sjukhus, gammal hjälm, vit hjälm med rött kors, gård i varberg, sik, gamla saker till försäljning i varberg, halland, tips,


gammal spis, svart och vitt, inredning i gammal gård, försäljning av gamla saker i en gård, varberg, second hand, vintage, grejer till salu,

detlajer, gamla saker, ris, bokstäver, fjädrar, blå kanna, gamla saker,

Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Waooooooo fantastiskt ♡ ...
    Tack för "titten" - Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken gård, wow!!! Hög mysfaktor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig och charmig går. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. vilka härliga bilder... varberg är jag ju så galet sällan i, kanske skulle ta en tur nu i sommar!?

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint. Förstår det blev många foto. Ha en fin fredag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie! Vilket reportage! Superfina bilder och text!
    Jag skrev till Johanna F på bloggen Vintage och berättade om din blogg och vad du gör. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...