tisdag 13 maj 2014

Liljekonvaljer

En gigantiskt stor slänt med liljekonvaljer! Mina grannar Britt och Bengt var snälla och lät oss följa med till deras stuga för att plocka dessa ljuva "diamanter". Jag var lite ivrig och började plocka blommorna tillsammans med bladet som "hör till" blomman.  Britt sansade mig och berättade att det bästa är att bara plocka blommorna först och ta några blad om buketten det sista bara. Om man plockar allt på en gång syns ju inte de fina konvaljerna. Så sant! Jag följde hennes tips och det blev en härligt stor bukett. På vägen hem stannade vi till hos min syster... hälften var plockad till henne så klart :-) 

liljekonvaljer, blommor, vita hyllor, matsal, matbord, svartvitt, svartvita detaljer, gammal plåtskylt, nummerplåt, eiffeltorn, korglampa, taklampa, inredning, vitt, vita, svart, svarta, details, dekoration, på bordet, kähler, kaktus, flytande hyllor,

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med dessa härligt doftande små vita blommor! Vi har i vår rabatt i trädgården :-)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vackert,min absoluta Favoritblomma - känner riktigt den ljuvliga doften ...
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  3. Vackert! Kan känna doften från de där underbara blommorna, kram Suss

    SvaraRadera
  4. verkligen vackert... liljekonvalj doftar försommar. Äntligen!

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga liljekonvaljer! åste ge mig ut i helgen och leta:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag väntar på att mina ska slå ut. Så fint även om mina får stanna i rabatten. Mitt huvud och liljekonvaljens doft är inte bästa vänner. Kram anette

    SvaraRadera
  7. Åh, de är ju så vackra de där Liljekonvaljerna! Jag har några stycken i min trädgård och hoppas de ska föröka sig.....doftar ljuvligt!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...