måndag 30 mars 2015

Paris sevärdheter

Jag har helt glömt bort att visa lite fler bilder från Paris...

paris, utsikt från Louvre, turist, turistattraktion, turistattraktioner, frankrike,

En förmiddag spenderade vi inne på Louvre. Ett måste om man är i Paris! Det är svårt att förklara hur det är, man behöver uppleva det själv. Verkligen roligt att få uppleva det. Här, utsikten från Louvre...

mona-lisa, louvre paris, museum, turist,

Mona-Lisa! Mycket mindre tavla än jag hade tänkt mig... välbevakad, välbesökt och många lager glas och avspärrningar. En hel del vakter och trängsel framför tavlan också :-)

napoleons lägenhet, Louvre, paris, frankrike,

Napoleons lägenhet... WOW!

målningar i taket inne i Louvre, paris, guld, målningar, konst, konstnärer, frankrike,
Mycket att titta på vart man än vände sig. Vi var där inne hela förmiddagen och då har vi nog inte sett en bråkdel. Så mycket detaljer...

louvre paris frankrike,

Här, vid de gamla prylarna, fastnade jag ganska länge! Supercoola detaljer de har använt! Varför finns det inte så läckra grejer nu för tiden??

louvre, paris, frankrike

louvre, paris, frankrike

louvre, paris, frankrike

För att inte trötta ut er med min bildbombning så har jag kapat av inlägget här. Vill ni se fler bilder är det bara att klicka på "Läs mer" 


eiffeltorn, eiffeltornet, paris, turist, frankrike, sevärdhet, sevärdheter,

Min favorit i Paris igen... Eiffeltornet! Mäktigt!

gustave eiffel, paris, eiffeltornet, frankrike, staty,

Mr Gustave Eiffel himself!

triumfbågen i paris, frankrike, besöka, turist, turista i frankrike, sevärdhet, sevärdheter,

Triumfbågen...

notre dame, paris, frankrike, sevrädhet, sevärdheter,

Notre Dame...

notre dame, paris, frankrike, sevrädhet, sevärdheter,

Kul att du hängde med hela vägen hit i inlägget! Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Vilken nostalgi! Jag har faktiskt bott i Paris, med det var jättelänge sen så det känns knappt som det hänt :-).
    Sååå kul vare i alla fall!
    Kram Malin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...