tisdag 10 mars 2015

Tvåårsregel?

Jag vet att det finns ganska många som har en regel som säger exempelvis att om de fortfarande gillar en inredningspryl efter två år så köper de den, men inte innan! Oftast handlar ju detta om dyrare grejer, som exempelvis en dyrare stol. När det gäller lite dyrare prylar så tänker jag ungefär likadant... kommer jag att tycka om den här och använda den även framöver?


Att jag varit för snabb med att köpa och inte riktigt tänkt till händer absolut ibland, men faktiskt inte så ofta nu längre. Jag tänker till med samma princip innan ett lite dyrare köp. Billigare inredning är ju annorlunda, ungefär som om man köper en vit baströja... den blir lite tråkig och urtvättad efter ett tag så att man inte längre vill ha på sig den men det är inget man grämer sig över. Det är bara så det är...

klong vas, vaser, design, designpryl, designprylar, inredning, detalj, detaljer, på bordet, matbord,blommor, blomma, bukett, buketter, fårskinn, isländskt långhårigt fårskinn

Innan jag köpte Klong tänkte jag till lite extra... där hade jag allt en lite "osynlig" regel och tänkte till lite extra. Men, det är min absoluta favorit och jag kommer att ha den för evigt tror jag. Så himla läcker! Beroende på vilken sorts blommor man använder i den kan man förändra i det oändliga :-)

klong, klong vas äng, äng, vaser, design, designpryl, rund vas av glas med metall,
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Själv skulle jag nog ha svårt att vänta två år med att köpa en sak jag gillar, tänk om den inte finns kvar efter två år ? ;) Men absolut, dyrare saker tänker jag efter ett tag innan jag köper, och ibland även när det gäller billigare saker. Ställer mig frågan " Behövs den? Vart ska jag ha den?" Man kan ju inte köpa allt, man ser som man gillar ;)
    Den där vasen är himla fin! Sett den på massor av bloggar senaste tiden.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Ja lite så är det....men två år är länge. Fast det beror ju på. Billigare pyssel helt ok. Fast ibland undrar jag ju hur tänkte jag här då.
    Snygg fiffig vas. Aldrig hört om förut. Måste kollas upp.
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...